.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمریکا آماده حمله به تاسیسات هسته‎ای ایران است؟!
«ای‌بی‌سی نیوز» در مطلبی به نقل از منابع بلندپایه دولت کانبرا مدعی شد آمریکا آماده بمباران تاسیسات هسته‎ای ایران است و در این راه از حمایت اطلاعاتی استرالیا برخوردار خواهد بود.
آمریکا آماده حمله به تاسیسات هسته‎ای ایران است؟!

 گفتنی است منابع وابسته به دولت کانبرا برای آنکه ادعای خود را هراس‌آورتر جلوه دهند، تاریخ این حمله احتمالی را ماه آینده عنوان کردند!

البته برخی می‎گویند همکاری اطلاعاتی هرگز به معنای مشارکت در نبرد و کمک به تعیین اهداف تلقی نمی‏شود.

این درحالی است که مالکوم ترنبول نخست‎وزیر استرالیا می‎گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که گمان‌کنیم آمریکا آماده تقابل با ایران است و درخصوص چنین سناریویی با وی یا هیچ یک از وزرای خارجه یا دفاع استرالیا مشورت نشده است.

از سوی دیگر، گفته می‎شود کانادا و نیوزلند نیز هیچ تمایلی به ایفای نقش در این سناریوی تخیلی ندارند حال‌آنکه به اذعان بسیاری از کارشناسان، با توجه به اوضاع ملتهب خاورمیانه، توسل به چنین اقدامات نسنجیده‎ای عواقب جبران‎ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

هیچ معلوم نیست ای‎بی‌‏سی نیوز با استناد به اظهارات چه منابعی داستان حمله آمریکا به تاسیسات هسته‎ای ایران را مطرح کرده، اما آنچه مسلم است درکنار کارزار اعمال فشار اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کارزار تبلیغاتی مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، ظاهراً مشوش کردن افکار عمومی ایران در اولویت برخی رسانه‎های بیگانه قرار گرفته تا حق اتحاد با واشنگتن ادا شود!

این درحالی است که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن، دیروز پنجشنبه در واکنش به گزافه‌گویی‎های ترامپ گفت: بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم. ما در آنجایی که فکر نمی‌کنید، نزدیک شما هستیم و در هرکجا که تصور نمی‌کنید، در کنار شما هستیم.

وی خطاب به ترامپ ادامه داد: ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم و حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ بیا که ما منتظریم و مرد این میدان برای شما ما هستیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم بنابراین نباید به رئیس‌جمهور و ملت ما توهین کنی و باید بدانی چه می‌گویی.

گفتنی است چندی پیش ترامپ در توییتی تهدیدآمیز خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، مدعی شد: در صورت تهدید مجدد آمریکا، ایران شاهد عواقبی خواهد بود که تاریخ پیش از این کمتر به خود دیده است!

این توییت ترامپ واکنشی بود به اظهارات روحانی که گفته بود: آمریکا با تهدید به جلوگیری از صادرات نفت ایران، با دُم شیر بازی نکند.
منبع: مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.